Italští obchodníci se naučili kupovat na internetu. Ukazují to údaje Evropského statistického úřadu (Eurostat).
Dle Eurostatu téměř 40% italských obchodníků kupuje své zboží na internetu. Jen 19% obchodníků však za poslední rok provedlo prodeje na síti. Obrat elektronické komerce v Itálii je tak nižší než ve zbytku Evropy. V Itálii činí podíl e-shopů na celkovém obratu maloobchodu zhruba 9%, zatímco průměr celé Evropské Unie dosahuje 17%. Současně však podíl kupujících na světové síti dosahuje evropského průměru (38%), zatímco podíl prodávajících subjektů činí jen 10% ze všech subjektů v maloobchodě.
Nejvyšší podíl elektronické komerce na celkovém obratu maloobchodu byl pak zaznamenán v Irsku (37%), v České republice (30%), na Slovensku, ve Finsku a Spojeném království (shodně 21%). Prodeje po internetu však stále zůstávají zaměřené na domácí trh. Jen 8% podniků totiž prodalo své zboží do jiné země Evropské Unie a 5% podniků pak realizovalo prodeje po internetu mimo Evropskou Unii.
Zdroj: ec.europa.eu
Zdroj fotografie: Pixabay