Franchising i přes krizi v maloobchodě zažívá úspěšné období. Ukazuje to výzkum agentury Centro Studi RDS & Company.
Podle studie odvětví franchisingu v roce 2014 rostl, co se týče příjmů, o 0,4 %. Celkově tak odvětví franchisingu představuje 1,4 % italského HDP: průměrná síť franchisingu zaměstnává na 1,2 tisíc osob a její příjmy dosahují 23 milionů eur. Hlavním tahounem odvětví je sektor food & beverage, jehož příjmy vzrostly o 6 % ročně.
Franchising se navíc stává oblíbeným prostředkem pro vstup italských firem na mezinárodní trhy. Zhruba 17 % italských franchisorů má aktivní projekty v zahraniční, což je dvakrát více než před sedmi lety. Příjmy zahraničních franšíz italských firem se zvýšily o 4 % ročně. Mezi oblíbenými franšízami jsou pizzerie, cukrárny, výroba a prodej zmrzliny a jogurtistů. Mezi nejdůležitější zahraniční trhy patří Spojené království, Německo, Francie, Čína či Spojené arabské emiráty.
Zdroj: instoremag.it
Zdroj fotografie: Pixabay