Italská vinařství se ještě musí otevřít světu elektronické komerce. Ukazuje to výzkum agentury Wine2Wine.
Dle výsledků výzkumu jen 35% italských vinařství nabízí své výrobky v elektronických obchodech, zatímco zbylých 65% sází jen na tradiční kanály prodeje. Většina vinařství aktivních v elektronické komerci (51%) prodává svá vína výlučně na svých webových stránkách. Dalších 22% využívá výlučně třetí e-shopy, zatímco 27% používá oba prodejní kanály.
Nadprůměrně aktivní v elektronické komerci jsou vinařství z Lombardie, Toskánska, Abruzza a Sicílie, zatímco na opačné straně žebříčku se nachází vinařství v Emilii-Romagne, Trentinu Alto Adige, Venetu a Piemontu. Prodeje on-line jsou pro významnou část vinařství jen okrajová záležitost: pro circa 42% vinařství aktivních v elektronické komerci představují on-line prodeje maximálně 3% příjmů. Pro dalších 46% vinařství ale tyto příjmy představují více než 7% celkových příjmů, pro 21% dokonce více než 10%.
Zdroj: wine2wine.net
Zdroj fotografie: Pixabay